Digital kampanj för Tectona

Digital kampanj för Tectona

Tectona har sedan 2014 förvärvat fastighetsobjekt i Panama City, en växande internationell stad med människor från hela världen. Bolaget ansökte nyligen om listning på börsen; NGM Nordic MTF, och behövde därför öka antalet aktieägare för att uppfylla kraven för en notering. I samband med listningsemissionen tog Thorn fram en content marketing strategi för att nå ut med relevant och riktat innehåll genom:

•    Artiklar i sociala kanaler
•    Programmatisk annonsering
•    Digitala native annonser
•    Banner annonser i utvalda redaktionella tidningar
•    En e-bok ni kan ta del av sin helhet här

Målet med kampanjen, som varade i tre veckor, var att få in 150 nya aktieägare. Resultatet:

•    Antal länkklick 11 183 stycken
•    Besökare på hemsidan (målsidan) 9900 stycken användare
•    Antal nya aktieägare 146 stycken

Erik Kruse

CONTENT MANAGER

+73 433 74 85