La Petite – för smakfull högläsning

La Petite Thorn Creative Agency

La Petite – för smakfull högläsning

Thorn har valt ett annorlunda grepp i marknadsföringen kring det franska vardagsrummet La Petite i Helsingborg. Vi kallar det gratis exemplar för utsökt högläsning!

Även om La Petite står för god och vällagad mat av hög kvalitet, är det opretentiöst och lättillgängligt för alla. För att förmedla denna känsla har vår skribent Therese Henriksson jobbat med ett lättsamt och humoristiskt tonläge.

Här kommer ett litet smakprov:

“Vad sägs om att ha världens bästa bistro här på Rue de Bruksgatan? Inte illa va? Det är precis vad du får nu när vi öppnar. Men vet du egentligen vad bistro betyder? Det är faktiskt en rätt kul historia och något som vi verkligen vill leva upp till. Bistro betyder små rätter som ger stort nöje när man är lagom hungrig. Ah, trés bien, inte sant? Men bistro betyder också trivsel, vänlig atmosfär, vin på glas, en fransk öl och kanske dessert. Möjligen kaffe och avec (pricken över i:et på franska). Enkelheten att bara slinka in, slänga några ord med någon du känner. Eller inte känner. Att träffa någon är det bästa med kvarterskrogen. Eller kvarterspuben. Eller kvartersbistron. Eller bara biston, du bestämmer. Vi säger i alla fall bistro. Punkt.”

Nyfiken på att bläddra vidare? Tänkte väl det. Det kan du göra här.

Tidningen finns även som bilaga i Nöjesnytt och på La Petites egen hemsida!

Tags: