Lekfullt grönsakskoncept

Lekfullt grönsakskoncept

Att det är hälsosamt att äta färska frukter och grönsaker är allmänt känt. Frukt och grönt minskar risken för hjärt- och kärlsjukdomar, stroke, diabetes och vissa former av cancer. Från Livsmedelsverkets sida rekommenderas vi därför att äta minst 500 gram frukt och grönt varje dag. Men resultatet av en studie, gjord av forskare vid Örebro Universitet och Karolinska Institutet, visar att barn i Sverige äter för lite frukt och grönt. I genomsnitt knappt 300 gram.

Den där rapporten fick Everfresh att inse att något måste göras. Någon måste agera. Så de ställde sig frågan, vad kan vi göra för att inspirera framtida generationer till ett friskare liv?

Lösningen blev LEKA. Ett pedagogiskt salladskoncept vars mål är att öka barns intresse, kunskap och konsumtion av färsk frukt och grönt samt inspirera och effektivisera arbetet i köket. Konceptet lanserades på marknaden för första gången på Nordens största Fastfood & Cafémässa i början av februari.

Som Everfreshs kreativa affärspartner tog Thorn ett helhetsgrepp om kommunikationen och skapade allt marknadsmaterial i samband med konceptlanseringen.

Nyfiken på LEKA? Bläddra i broschyren här.