• All
  • Insights
  • News
  • Work

2015 förvärvade Lindab det slovenska ventilationsbolaget IMP Klima. IMP Klimas verksamhet omfattar produkter och lösningar för ventilation och inomhusklimat med spetskompetens inom luftbehandlingsaggregat och fläktar. Thorn har tagit fram koncept och kommunikation som skapar förutsättningar för ökad medvetenhet på marknaden, förstärker den övergripande positionen och...

Under 2017 kom Thorns affärspartner Bjärefågel och presenterade en spännande idé. Tillsammans med den välkände matlagaren Tareq Taylor hade man räknat ut hur man kunde förenkla för människor att tillaga god och sund mat från grunden. Detta genom att paketera hälsosamma måltidslösningar där Tareq Taylor...

En vanlig utmaning för oss reklamare är att övertyga kunden om att deras enhet (det vill säga film, annons, banner etcetera) ska fokusera på ett budskap och inte flera....

Både marknadsavdelning och produktutvecklare hos en av våra trogna partners har för närvarande fullt fokus på två stundande mässor. Det handlar om Lindab Group som åker till Mostra i Italien 13/3 - 16/3 samt Nordbygg i Stockholm 10/4 - 13/4. Temat är ”En värld av...

Under januari publicerade vi digitalt material för Bellakliniken enligt den content marketing plan vi tagit fram. Bland annat publicerades digitala annonser med ett personligt anslag där fokus ligger på två av klinikens kirurger. ...

Tectona har sedan 2014 förvärvat fastighetsobjekt i Panama City, en växande internationell stad med människor från hela världen. Bolaget ansökte nyligen om listning på börsen; NGM Nordic MTF, och behövde därför öka antalet aktieägare för att uppfylla kraven för en notering. I samband med listningsemissionen...

Thorn har under många år hjälpt Catena med sitt event Logistiktrender. Ett strategiskt event som i högsta grad bidragit till ompositioneringen av Catena till det ledande fastighetsbolaget, som genom strategiskt placerade fastigheter och insikter om framtiden länkar Skandinaviens godsflöden....

I början på januari kunde vi glatt meddela att vi inlett samarbete med Crunchfish i Malmö. Crunchfish utvecklar patenterade teknologier inom augmented reality, virtual reality och geststyrning....

Det här inlägget kommer att handla om ett litet ord med gigantisk betydelse. Insikt. Det är nämligen så att riktigt bra reklam alltid bygger på en sann insikt. Sonos nya reklamfilm är ett lysande exempel på insiktsfull reklam. Men först. Vad är en insikt, egentligen? ...