Tectona – Digital kampanj i samband med listningsemission

Tectona – Digital kampanj i samband med listningsemission

Tectona har sedan 2014 förvärvat fastighetsobjekt i Panama City, en växande internationell stad med människor från hela världen.

Bolaget ansökte nyligen om listning på börsen; NGM Nordic MTF, och behövde därför öka antalet akiteägare för att uppfylla kraven för en notering. I samband med listningsemissionen tog Thorn fram en content marketing strategi för att nå ut med relevant och riktat innehåll genom:

  • Artiklar i sociala kanaler
  • Programmatisk annonsering
  • Digitala native annonser
  • Banner annonser i utvalda redaktionella tidningar

Se miniguiden som var en del av kampanjen:

Målet med kampanjen, som varade i tre veckor, var att få in 150 nya aktieägare. Resultatet:

  • Antal länkklick 11 183 st
  • Besökare på hemsidan (målsidan) 9900 st användare
  • Antal nya aktieägare 146 st

Therese Henriksson

COPYWRITER