Thorn lanserar nytt varumärke för duon Tareq Taylor och Bjärefågel

Thorn lanserar nytt varumärke för duon Tareq Taylor och Bjärefågel

I januari 2018 har Bjärefågel tillsammans med Tareq Taylor lanserat måltidskonceptet och varumärket Tareq TaylorMade by Bjärefågel. Duon tog fram recept till lättlagade kycklingrätter medan vi tillhandahöll resten av konceptets innehåll. 

I början av januari lanserade Tareq Taylor och Bjärefågel sitt nya spännande måltidskoncept som handlar om att göra det enkelt för alla att tillaga god och sund mat på bara minuter, helt utan svinn. Thorn har haft den stora äran att som strategisk och kreativ affärspartner stötta dem från idé till lansering i handeln online och i butik. Rätterna bygger på en mör Bjärekyckling och kommer i en förpackning av strimlad råvara och en färdig sås- och kryddblandning. Mäster Tareq Taylor står självfallet för recept och utveckling av rätternas komposition.

Under några intensiva marknader paketerades hela konceptet, där Thorn tog fram såväl namn och identitet som all kommunikation, bestående av:

• Analys och positioneringsstrategi
• Varumärkesnamn och konceptutveckling
• Retargetingannonser, printannonser, programmatiska annonser och digital native annonser
Reklamfilmer
• Förpackningsdesign
• Pressreleaser
• Ny hemsida, www.tareqtaylormade.se
• Social media-strategi

Har du inte hunnit prova rätterna, som för tillfället finns i Röd thai curry, Korma och Cacciatore, så hittar du dem för närvarande på utvalda ICA, mathem.se, Lunds Saluhall, Urban Deli samt mat.se.

Vill du, din organisation eller företag få hjälp med att förverkliga en idé, utveckla ett varumärke, er kommunikation eller ett värdeerbjudande? Tveka inte att kontakta mig eller någon av mina kollegor.

Vill du ha några tips om varumärkespositionering redan nu hittar du mina tankar här.

Patric-Karlsson-4

Patric Karlsson

STRATEGY / COPYWRITER

+46 729 74 69 01

patric@thorncreativeagency.se